Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Chinese literature --- Chinese literature --- Chinese literature. --- Tang Dynasty (China). --- 618-979.
Choose an application
Chinese poetry --- Chinese poetry. --- Tang Dynasty (China). --- History and criticism --- 618-907.
Choose an application
Chinese poetry --- Chinese poetry. --- Tang Dynasty (China). --- History and criticism --- 618-907.
Choose an application
796.91 --- Didactiek --- Materialen --- Oefeningen --- Schaatsen --- Techniek --- Veiligheid --- 618.11 --- Sport --- Schaatsenrijden --- sport --- Didactics of sports and games --- wintersport --- schaatsen
Choose an application
Journalism --- Journalism. --- Song Dynasty (China). --- Tang Dynasty (China). --- History. --- Bai, Juyi, --- Ouyang, Xiu, --- Wang, Anshi, --- 618-1279. --- China --- China --- China. --- History --- History
Choose an application
Chinese poetry --- Chinese poetry. --- Tang Dynasty (China). --- History and criticism --- Tang shi san bai shou. --- Tang shi san bai shou. --- 618-907.
Choose an application
Scherens, Jef --- 949.32 LEUVEN --- #SMV:fiets --- #SMV:712100 --- #SMV:geschiedenis --- #SMV:encyclopedie --- Geschiedenis van België: hertogdom Brabant; provincie Brabant--(reg./lok.)--LEUVEN --- 949.32 LEUVEN Geschiedenis van België: hertogdom Brabant; provincie Brabant--(reg./lok.)--LEUVEN --- Scherens, Jef, --- Jef, Scherens --- Cyclists --- Belgium --- Biography --- 618.54 --- Geschiedenis van België: hertogdom Brabant--provincie Brabant--(reg./lok.)--LEUVEN --- Scherens, Poeske --- Scherens, Joseph
Choose an application
Steeds meer jonge mensen ondervinden problemen en achterstanden in hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Het Rots en Waterprogramma helpt hen bewust te worden van eigen kracht en mogelijkheden en leert hen om met anderen samen te spelen, te werken en te leven in een snel veranderende, multiculturele samenleving. Het programma kenmerkt zich door een psychofysieke didactiek. Dit betekent dat 'doen - denken (reflectievermogen) - verwoorden' worden samengebracht. Het programma werd aanvankelijk ontwikkeld voor jongens, maar jarenlange ervaring heeft aangetoond dat het ook voor meisjes zeer effectief is. De oefeningen en de beschreven processen in dit praktijkboek zijn daarom ook, met een lichte aanpassing en verlegging van doelstellingen, voor iedereen geschikt. Verder is gebleken dat het Rots en Waterprogramma uitstekende resultaten scoort in het werken met kinderen met autismespectrumstoornissen. Ze hebben nadien meer zelfvertrouwen, lichaamsbewustzijn en inzicht in sociale relaties. Ze ontwikkelen betere copingstrategieën in geval van conflicten, zijn minder angstig en minder agressief. Het laatste hoofdstuk geeft beknopt adviezen en richtlijnen hoe het programma aan de ontwikkelingsopgaven van deze kinderen kan worden aangepast. Naast dit praktijkboek verscheen een basisboek waarin alle informatie te vinden is over de pedagogisch-didactische achtergronden van het programma.
616.5 --- psychofysieke training --- Training --- Sociale vaardigheden --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- psychofysiologie --- sporttraining --- Social psychology --- Affective and dynamic functions --- emotionele ontwikkeling --- 418.1 --- 618.89 --- sociale vaardigheden --- trainingen --- zelfverdediging --- zelfzorg --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Didactics of social education --- Secondary education
Choose an application
Over het algemeen zijn jongens energieker en beweeglijker dan meisjes en vinden zij het moeilijker om emoties en datgene wat hen beweegt in woorden uit te drukken. Deze verschillen hebben mede een biologisch-neurologische achtergrond en worden vaak versterkt door de manier waarop jongens en meisjes worden opgevoed en onderwezen, en ook verder door de maatschappij tegemoet worden getreden. Het 'Rots en Water'-programma stelt zich ten doel jongens bij te staan in het ontdekken van hun eigen kwaliteit en richting; het leren beheersen, vergroten en richten van de eigen kracht en hen met begrip, respect en gevoel te leren omgaan met zichzelf en de mensen om hen heen. Omdat jongens zo energiek en daadkrachtig zijn, en in de regel meer moeite hebben om zich in woorden uit te drukken, is gekozen voor een psychofysieke werkwijze. Dit betekent dat vaardigheden op de eerste plaats via fysieke oefeningen worden aangeboden, waarna een transfer wordt gemaakt naar sociale en mentale vaardigheden. Beginnend vanuit een sterke, fysieke basis wordt zo de weg ingezet die leidt tot zelfkennis en het inzicht dat mensen op velerlei manier met elkander verbonden zijn.Het 'Rots en Water'-perspectief'beschrijft de methodiek van de psychofysieke training en geeft de theoretische onderbouwing van het programma.www.swp.nl
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- psychofysiologie --- sporttraining --- differentiële opvoeding --- 418.1 --- 618.89 --- psychofysieke training --- sociale vaardigheden --- trainingen --- zelfverdediging --- Homoseksualiteit --- Jongens --- Opvoeding --- Pesten --- Psychofysiek --- Puberteit --- Seksualiteit --- Seksverschillen --- Training --- 030160.jpg --- Differentiële opvoeding --- Psychofisieke training --- 416.1 --- kinderpsychologie --- jeugdpsychologie --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Overige verdedigings-, vecht- en krachtsporten --- (zie ook: rechten (homoseksuelen)) --- (zie ook: circuittraining) --- 007 --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Lichamelijke opvoeding --- Preventie --- Seksueel misbruik --- Emancipatie --- Assertiviteit --- Assertiviteitstraining --- Lichaamstaal --- Opvoeding en onderwijs --- Seksuele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Seksueel geweld --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 616.5 --- Lichamelijke opvoeding; onderwijs --- Jongen --- Relationele en seksuele vorming --- Onderwijs
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|